Zoeken in deze blog

vrijdag 5 november 2010

MANUS BRINKMAN EEN VAN DE EERSTE VELDRIJDERS IN NEDERLAND

Manus Brinkman was een van de eerste veldrijders van Nederland.

Manus: Kijk, je had nog geen sportpaleis hier en ik wou toch ’s winters door fietsen. Toen kwam er een cross, die heette Kraantje Lek, bij Zandvoort, Haarlem in de buurt. Ik was nog tijdens de laatste koers op de Sluisjesdijk gevallen. Mijn kop zat helemaal in elkaar. Ik heb daar de hele winter pijn in mijn hoofd van gehad. Naar doktoren, alles heb ik er aan gedaan, maar het ging niet over en toen kwam in februari die cross op Kraantje Lek. Ik zeg:'Ik ga er naar toe. Dan barst mijn kop maar uit elkaar, maar ik ga rijden." Mijn vrouw zegt: "Je bent hartstikke gek." Ik zeg: "Het kan me niet verdommen, maar ik ga er naar toe." Dus ik rijd daar en ik win nog ook. De kranten stonden er van vol. De eerste niet-Haarlemmer die Kraantje Lek won. Mijn pijn in mijn kop was meteen over.

Op de foto Manus Brinkman in een cyclocross

Geen opmerkingen:

Een reactie posten