Zoeken in deze blog

donderdag 4 november 2010

60 PLUSSER OP HOUTEN VELGEN

De oom van Michael Vingerling is Aad Vingerling (1943) Aad begon op 14-jarige leeftijd met wielrennen.
Aad: ‘Mijn vader vertelde me dat ik al als 8-jarige voor de radio naar de Tour de France lag te luisteren. Als ik met een groepje vriendjes aan het voetballen was en het wielerclubje met de broers Farenhout voorbijkwam, keek ik ze na tot ik ze niet meer kon zien. Ik ben van school gegaan toen ik 14 was om wielrenner te worden. Mijn eerste fiets had houten velgen. Daar reed ik mee bij de Pedaalridders. Ik had dat fietsje gekregen van iemand bij ons uit de buurt die het in zijn schuur had hangen. Hij zag dat ik ernaar stond te kijken en ik mocht hem meenemen’. Nu fiets ik al weer een tijdje bij de 60 plussers en win ook wel eens wat, maar niet meer op houten velgen hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten