Zoeken in deze blog

maandag 24 januari 2011

TOE (r) SCHOUWER DEEL 10

Op maandag een stukje van de bloggert himself

De 8 van Chaam. Daar hoorde je wel van. Na de Tour de eerste wielerronde van Nederland met daarin zo mogelijk, alle Tourhelden.

In het midden van de jaren 80 besloot ik dat ik ook makkelijk eens naar die 8 van Chaam zou kunnen gaan. Uiteindelijk ben ik daar een stuk of 4 keer geweest. Met zwager, Met collega’s, Met het eigen gezin. Parkeren in het weiland. Parcours door het dorp en buitenom. biertenten in het veld. Op het boerenerf. Een straalbezopen boer steekt vlak voor Bugno over. Bugno vloekt, de boer kijkt een beetje verdwaasd en waggelt verder.

Ik zag daar:

Erik Breukink in zijn goede jaren. Grekse (zoals de Brabantse speaker hem aankondigde) Lemond in het geel. Ullrich, Chiapucci in zijn bolletjestrui. Bugno. Armstrong in het geel en natuurlijk alle, maar dan ook alle Nederlandse Tourrenners ooit.

Zelfs Wimke van Est zag ik nog eens in de prominentenronde.
Het leuke van de 8 van Chaam was (is) dat het zo ontzettend koers is, kroegen, zuipen, vechten, kortom, Satyricon.

Lees ook deel 9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten