Zoeken in deze blog

vrijdag 11 februari 2011

RABO OFFROAD TEAM

Katie Compton (USA) en Rosara Joseph (NZ) versterken het Rabobank-Giant Offroad Team

Na een succesvol eerste seizoen, heeft het Rabobank-Giant Offroad Team de bakens voor het komende seizoen gezet. Katie Compton (32) en Rosara Joseph (28) versterken per direkt het team, waardoor er vooral een stap wordt gezet in de UCI Elite Mountainbike Team Ranking. Vanaf dit jaar zijn namelijk de criteria veranderd.

Jan Ten Tusscher, teammanager van het Rabobank-Giant Offroad Team legt uit: "vanaf heden tellen de beste 3 mannen en de beste 2 vrouwen voor je rangschikking als ploeg. Katie zet tot en met de Spelen van London alles op het mountainbiken. Bovendien kunnen we over haar beschikken bij het veldrijden. Ook de internationalisatie van onze ploegen speelt in het aantrekken van Compton en Joseph een rol. Joseph heeft de afgelopen jaren wat pech gehad, maar is weer op de goede weg. Wij gaan haar alle mogelijkheden geven zich te ontwikkelen." Compton tekent voor 2 jaar, terwijl Joseph een éénjarige verbinding heeft.

"Katie rijdt enorm sterk en wij zijn daarom ook trots dat ze voor het Rabobank-Giant Offroad Team en dus Giant fietsen gekozen heeft om haar cyclocross- en mountainbiken kwaliteiten verder uit te bouwen”, aldusAn Le, Giant's Global Marketing Director.

Katie Compton deed afgelopen seizoen van zich spreken door uitmuntende resultaten in met name het veldrijden. Ze boekte overwinningen in de UCI Wereldbeker in achtereenvolgens Aigle, Koksijde, Kalmthout, Heusden-Zolder en Hoogerheide. Op het WK moest ze haar meerdere erkennen in Marianne Vos. Compton: ” Ik verheug me op het Rabobank-Giant Offroad Team, volgens mij worden de komende jaren de beste uit mijn carriere. Ik heb veel ambitie en verwachtingen voor het mountainbiken en het veldrijden, daarom ben ik blij deel uit te maken van zo’n gerenommeerd en goed georganiseerd team.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten